تفاوت هایگلاس براق و مات

 

در این مقاله به طور مختصر به تفاوت هایگلاس مات و براق پرداختیم.

قبل از هر چیز باید بدانید که کابینت آشپزخانه هایگلاس تنها به رنگ‌های براق خلاصه نمی‌شود و کالیته رنگی مات و سوپر مات هم دارد که کیفیت بسیار خوبی دارند و ضد خش هستند. بنابر این اگر به کابینت سبک مدرن علاقه دارید حتماً در کنار انتخاب رنگ‌های براق از رنگ‌های مات هم استفاده کنید تا زیبایی دکوراسیون شما دوچندان شود.در این مقاله به بعضی خصوصیات کابینت هایگلاس براق یا مات میپردازیم.

ترکیب دو رنگ مات و براق برای طراحی آشپزخانه ایده آل ترین حالت ممکن است. انعکاس نور در کابینت‌های مات کمتر از کابینت‌های براق است و کنتراست رنگی که به وجود می‌آورد به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید. اگر تمایل دارید بین رنگ مات یا براق یک گزینه را انتخاب کنید حتماً به مساحت آشپزخانه توجه کنید. معمولاً برای آشپزخانه‌های بزرگ با نور کافی از کابینت با رنگ مات و برای محیط‌های کوچک‌تر از کابینت براق استفاده می‌شود.

کابینت ام دی اف مات

به کابینت ام دی اف با روکش ملامینه کابینت مات می گویند. انواع ایرانی و خارجی ورق های MDF مات در بازار وجود دارند. کابینت ام دی اف مات یک کابینت با کیفیت و با مقاومت بالا است که انتخاب آن کمترین ریسک را به دنبال دارد. علاوه بر آن از زیبایی و تنوع رنگ بالایی نیز برخوردار است که جوابگوی هر سلیقه ای می تواند باشد. نگه داری از کابینت ام دی اف مات نیز خیلی راحت است. چون لکه و خط و خش روی سطح این کابینت خودش را نشان نمی دهد و به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک می شود. کابینت مات نور را بازتاب نمی دهد اما این دلیل نمی شود که برای آشپزخانه های کوچک مناسب نباشد. یک طراحی زیبا و کاربردی و استفاده درست از نورپردازی می تواند یک کابینت شیک و ایده آل را برای آشپزخانه شما به ارمغان آورد.

کابینت هایگلاس براق

به کابینت ام دی اف با روکش براق کابینت هایگلاس می گویند. روکش کابینت هایگلاس نوعی پلاستیک شفاف و مقاوم است که ظاهری شبیه شیشه دارد.

به کابینت هایگلاس، کابینت براق هم گفته می شود و ما از این به بعد در این مقاله از آن به عنوان کابینت براق یاد می کنیم. مشخصه اصلی کابینت های براق زیبایی و خاصیت بازتاب نور آنهاست.

درواقع اگر کسی این نوع کابینت را انتخاب می کند فقط به دلیل زیبایی و درخشندگی و ظاهر مدرن و شیک آن است. وگرنه خاصیت ذخیره سازی را که همه انواع دیگر کابینت ها دارند.

کابینت براق به دلیل خاصیت انعکاس نور برای آشپزخانه های کوچک خیلی مناسب است. اما ایراد بسیار مهم آن این است که اثر انگشت و لکه را خیلی زود نشان می دهد.

مشکل دیگری که در رابطه با کابینت براق پیش می آید مقاومت پایین آن نسبت به ضربه و خراش است. به طور خلاصه بگوییم کابینت براق خیلی زیبا و خیره کننده است اما نگه داری آن دقت و حوصله بیشتری را طلب می کند.

حتما باید در فواصل منظم و کوتاه درب کابینت ها را تمیز کنید و خیلی مراقب برخورد اشیا نوک تیز به سطح آن باشید. البته تمیز کردن این کابینت ها خیلی راحت تر از بقیه انواع کابینت است.

اگر از طرح و رنگ بپرسید که کابینت های براق تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند که مناسب هر سلیقه ای است. لازم به ذکر است که لکه و خراش در رنگ های تیره بیشتر خودشان را نشان می دهند.

 

خصوصیات کابینت براق

  • تمیزکاری و نظافت کابینت‌های براق  آسان‌تر است.
  • انعکاس نور در کابینت‌های براق بیشتر است و اشپزخانه غرق نور میشود.
  • تنوع رنگی در ورق‌های ام دی اف براق بیشتر است.

خصوصیات کابینت مات 

کابینت های مات دیرتر لک میشود و جای دست کمتر روی آن میافتد.

  • ست کردن سایر وسایل خانه و مبلمان با کابینت رنگ مات معمولاً آسان‌تر است.
  • رنگ مات زیبایی و ارامش بیشتری به اشپزخانه میبخشد.
دکوراسیون عمارت

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button