انواع کمد دیواری از نظر بازشو

 

در ادامه با انواع کمد دیواری آشنا می‌شویم و مدل‌های آن را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید در طول مقاله در مورد هر مدل کمد دیواری که مورد پسندتان بود مشاوره رایگان بگیرید و حتی مشابه آن را در کانال ایتا سفارش دهید، فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

https://eitaa.com/joinchat/174850353C5bd372507f

انواع کمد دیواری چیست؟ کمد ریلی – کمد لولایی

در این قسمت می‌خواهیم کمد دیواری‌ها را از نظر نوع بازشوی درب‌های آن‌ها بررسی کنیم. معمولاً کمد دیواری‌ها از نظر حالت درب‌ها در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. کمد دیواری ریلی
  2. کمد دیواری لولایی
  3. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی
  4. کمد دیواری بدون درب

1.  کمد دیواری ریلی

استفاده از کمد دیواری ریلی، رو به افزایش است. چرا؟ چون این روزها فضای اتاق‌ها و خانه‌ها کوچک شده، به همین دلیل کمد دیواری ریلی برای صرفه‌جویی در فضا خیلی مناسب است.

علاوه بر آن طرح کمد دیواری ریلی با سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مدرن همخوانی خیلی خوبی دارد.

2. کمد دیواری لولایی

حالت معمولی بازشوی کمدها به صورت لولایی است. مثل درهای معمولی اتاق و … البته این نوع کمد دیواری بیشتر در اتاق‌هایی به کار می‌رود که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب کمد را داشته باشند.

3.  کمد دیواری با بازشوی ترکیبی: لولایی-ریلی

مدل دیگر حالتی است که درب‌ها با لولا باز می‌شوند، اما بالا و پایین آن، ریلی برای قرار دادن آن‌ها کنار همدیگر وجود دارد. مثل عکس زیر که البته مناسب کمدهای بزرگ با عمق زیاد است.

استفاده از این مدل کمد دیواری لولایی، بیشتر برای فضاهایی شبیه اتاق پرو یا اتاق مجزای کفش و لباس که در گوشه‌ای از اتاق اصلی هستند، مرسوم است. فراموش نکنید که ظاهر این مدل کمد دیواری، نسبت به کمد دیواری لولایی قبلی که درب آن به‌صورت ساده باز و بسته می‌شد، جذاب‌تر است.

4.  کمد دیواری بدون درب

نوع دیگری از طراحی داخلی که خیلی مرسوم شده، استفاده از کمد دیواری بدون درب است. مثل عکس زیر.

بهتر است قبول کنیم که این سبک کمد دیواری حقیقتا ظاهری مدرن و متفاوت دارد به خصوص اگر از رنگ مشکی ساده در ساخت آن استفاده شود. حضور در فضایی مثل تصویر زیر چشم‌اندازی جدید و بسیار متفاوت از آنچه که هرروز می‌بینیم را برایمان به همراه دارد.

 

دکوراسیون عمارت

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button